Tuesday, December 6, 2011

Piparkoogitaigen 10 minutiga!

Prantsuse piparkoogid

Piparkoogitorn toorjuustu ja jõhvikatega
Sel aastal olin tubli ja tegin esimest korda ise piparkoogitaigna. Alustamiseks valisin Prantsuse piparkookide retsepti Nami-Namist. Ei tea, mida ma siiani oodanud olen, et  ei olnud piparkoogitainast ise valmistanud? Arvasin, et taigna valmistamisega on tohutult tööd...kus ma küll olnud olen? Igal juhul saab piparkoogi taigent ka ise kahe väikese lapse kõrvalt teha!

Ja poetainast, mille luksuslikum versioon võib olla "ehtsa või, mee ja mandlitega" tehtud, ma enam ealeski ei kavatse osta!

Tegemine oli üllatavalt lihtne:
250 g võid sulatada, lisada 250 g (muscovado) suhkrut ja umbes 1,5 dl mett (minul siirupit ei olnud). Segada kuni suhkur lahustub.

Nüüd tuleks jahvatada 1 sl nelki, lisada 2 sl kaneeli, segada 0,5 tl sooda, 7 dl jahu ja 1,5 dl purustatud mandlitega. Jahu panin täistera ja kõrgema sordi nisujahu pooleks.


Jahusegu segasin võiseguga ja oligi taigen valmis. Keerasin taigna toidukile sisse "ussiks".

Õhtuti on hea taignauss külmikust välja võtta, sellest väike jupp ära viilutada ja 5-6 minutit ahjus küpsetada ja seejärel välja jahtuma ja tahkuma võtta. Ahjust võttes on koogid täitsa pudedad, jahtumisel muutuvad aga ideaalselt krõbedaks! Ja kui veel toorjuustu vahele määrida...tuleb uus pannitäis hakkama panna!

Retsept!

No comments:

Post a Comment