Monday, April 11, 2011

Mis on maitsva püreesupi saladus?

Olen suur püreesupi austaja, seda eriti tuulise, jaheda, vihmase kevad-sügis-talveilmaga. Häid suppe olen nautinud Crepis ja Noir´is Tartus, Müüriääre kohvikus Haapsalus, Aura kohvikus Tallinna kaubamajas ja Kohvicumis...

Selles postituses ei ole mul plaanis avalikustada maitsva püreesupi saladust. Seniteadmata põhjusel ei maitse kodus enda tehtud püreesupid selliselt nagu kohvikus. Ma ei tea, kas viga on kokanduslik - puljong ja juurikad ei anna oma maitset edasi - või ilmast sõltuv - sooja pliidi ääres supi valmistamine ei suuda luua sellist tunnet, mis tekib külma tuule ja vihma eest sooja hämarasse ruumi sattumisel ja kuuma supi söömisel (koos krõbeda saiaga).

Igal juhul ei ole ma siiani leidnud ühtegi valmispuljongit, mis annaks supile ideaalse maitse. Ühtemoodi nigelad on nii Knorri ja Maggi aedviljapuljongid kui ka ökopuljongid.

Siin on üks viimastest supikatsetustest: brokkoli-sinihallitusjuustusupp Nami-Namist. Retsept on paljulubav, kuid ilmselt kasutasin liiga magedat sinihallitusjuustu ja tänu pisiperele jäi pott liiga kauaks tulele. Kokkuvõtteks õnnestus supp niimoodi üle soolata, mispeale hakkas abikaasa uurima, kellesse ma siis armunud olen.

No comments:

Post a Comment